Pflitsch UNI Dicht dla przemysłu kolejowego – zalety systemu UNI Dicht plus doskonała ochrona przeciwpożarowa

2023-09-12
Pflitsch UNI Dicht dla przemysłu kolejowego – zalety systemu UNI Dicht plus doskonała ochrona przeciwpożarowa

Firma Pflitsch tworząc serie modułowych dławnic UNI Dicht przewidziała pojawienie się zapotrzebowania na ten komponent w wymagających obszarach zastosowań. Jednym z nich są mechanizmy montowane w pojazdach, ze szczególnym uwzględnieniem transportu szynowego. W wyniku tego część grupy stanowią obecnie produkty, które skutecznie minimalizują ryzyko rozprzestrzeniania się ognia i dymu. Mosiężne lub stalowe dławnice wyposażone we wkładkę z termoplastycznego elastomeru lub silikonu spełniają najwyższe wymagania przeciwpożarowe na poziomie HL3 zgodnym z normą EN 45545-2. Dodatkowo nie utraciły cech, z których znana jest seria UNI Dicht – doskonałej ochrony przewodu przed uszkodzeniami mechanicznymi.

Serię UNI Dicht wyróżnia szczególna dbałość o optymalną kondycję przewodu w całym okresie działania aplikacji. Nie inaczej jest w przypadku dławnic dedykowanych aplikacjom kolejowym. Zastosowana wkładka typu soft-pressing okala przewód, lekko, ale skutecznie go dociskając i zapewniając szczelność na poziomie IP68 i UL typu 4X. Standardowy materiał wkładki został zastąpiony termoplastycznym elastomerem (T80s) gwarantując zakres temperatury pracy od –40 do +130°C. Jeśli wybierzemy opcjonalną wkładkę z silikonu (S55) zakres ten może być dodatkowo zwiększony i mieścić się w granicach od –55°C do +180°C. Dławnica występuje w rozmiarach gwintu od M12 do nawet M63 i w wariancie z długim gwintem przyłączeniowym (do wyboru w rozmiarz od M16 do M32).

Uni Dicht fire no 1

UNI Dicht z ochroną przeciwpożarową dzięki swoim cechom:

  • ogranicza rozprzestrzenianie się ognia i dymu, minimalizując ryzyko wybuchu pożaru,
  • w przypadku pożaru ogranicza przedostawanie się szkodliwego dymu i gazów do otoczenia,
  • charakteryzuje się wysoką odpornością na warunki atmosferyczne i promieniowanie UV, przez co nadaje się do zastosowań zewnętrznych,
  • jest odporna na zużycie mechaniczne powodowane przez odpryski kamieni i wibracje oraz chroni przewód przed wyrwaniem (strain relief),
  • ponadprzeciętna trwałość obniża koszty serwisowe w cyklu życia aplikacji,
  • opcjonalne ekranowanie EMC chroni przewody szczególnie narażone na zakłócenia elektromagnetyczne,
  • wszechstronność linii UNI Dicht gwarantuje ułatwioną instalację komponentu.

Właściwości dławnicy obrazuje dokładnie poniższy film:

W przypadku aplikacji kolejowych dławnice UNI Dicht sprawdzą się jako element:

  • silników napędowych wymagających:
    • skutecznego przepuszczania kabli zasilania i przewodów transmisji danych odpornego na wysoki poziom naprężeń,
    • długotrwałej szczelności i odporności na wibracje,
    • ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi w obszarze wózków napędowych,
    • w szczególnych przypadkach ekranowania EMC;
  • układów hamowania jako:
    • bezpieczny, odporny na wibracje element prowadzenia przewodów różnego przeznaczenia w pobliżu osi i szyn,
    • komponent zapewniający wytrzymałość w szerokim zakresie temperatur;
  • systemów czujników w kołach wagonów potrzebujących:
    • solidnego zabezpieczenia przewodów zasilających umieszczonych przy kołach czujników prędkości, temperatury czy drgań,
    • komponentu odpornego na dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne, wibracje, uszkodzenia mechaniczne,
    • rozwiązania efektywnie pracującego w szerokim zakresie temperatur;
  • konwerterów mocy wymagających:
    • efektywnego doprowadzenia kabli zasilania i przewodów transmisji danych do przetwornic napięcia i częstotliwości na dachach lub pod podłogą wagonów,
    • skutecznego zabezpieczenia przewodów przed zakłóceniami elektromagnetycznymi,
    • szczelnych komponentów, odpornych na wibracje;
  • pantografów potrzebujących:
    • niezawodnego i precyzyjnego prowadzenia przewodów przez dach pociągu do jednostek sterujących,
    • rozwiązań mogących pracować w szerokim zakresie temperatur,
    • komponentów odpornych na promieniowanie UV i zmieniające się czynniki atmosferyczne,
    • elementów zapewniających skuteczną ochronę przed wyrwaniem przewodu (strain relief);
  • wzmocnionych przepustów kablowych w przejściach międzywagonowych, jako:
    • zabezpieczenia przed rozłączeniem wstępnie i kompletnie zarobionych przewodów w składach trakcyjnych,
    • solidnego rozwiązania, które może być stosowane przy ograniczonej przestrzeni montażowej.

Dławnice UNI Dicht z ochroną przeciwpożarową posiadają wszystkie najlepsze cechy serii UNI Dicht zachowując jej uniwersalny charakter. Ponadprzeciętna trwałość pozwala natomiast sprostać wysokim wymaganiom rynku kolejowego. Wszechstronność i solidna konstrukcja sprawiają więc, że rozwiązanie to doskonale sprawdzi się jako element wielu aplikacji w pojazdach szynowych.

W jaki sposób dławnice UNI Dicht zmieniły rynek prezentuje następujący materiał wideo:



Dławnicę UNI dicht można stosować także w spersonalizowanych przepustach:


pixelpixelpixelpixel