Pflitsch blueglobe dla transportu szynowego – modelowa szczelność i ochrona przeciwpożarowa
Dławnice z serii blueglobe od wielu lat wyznaczają rynkowe standardy. Na tle porównywalnych komponentów wyróżnia je szerszy zakres dławienia i możliwość uszczelniania przewodów o dużych średnicach oraz bezkonkurencyjny poziom strain relief. Do bardziej wymagających zastosowań producent, firma Pflitsch, przygotował wariant dławnic z wkładką wykonaną z termoplastycznego elastomeru lub silikonu. Wskutek tego powstał produkt łączący w sobie wszystkie cechy wspólne dla dławnic z serii blueglobe z wyraźnie zwiększonym zakresem temperatury pracy. W wyniku tego powstał produkt o najwyższym stopniu ochrony w przemyśle kolejowym dla komponentów: HL3 zgodny z normą EN 45545-2.
Dławnice przeciwpożarowe blueglobe firmy Pflitsch ze sferyczną wkładką posiadają wszystkie cechy będące domeną serii:
- większy zakres dławienia dzięki zastosowanej technologii,
- wysoki wskaźnik strain relief z łatwością przekraczający obowiązujące normy (EN 62444),
- niezawodne uszczelnienie na dużej powierzchni,
- stopień ochrony IP68 do 15 bar,
- optymalne rozłożenie sił działających na przewód po dokręceniu,
- wysoką odporność na wibracje,
- uproszczoną identyfikację poprzez wyraźne oznaczenia,
- ułatwioną instalację oszczędzającą czas i pieniądze.
Wkładka wykonana z termoplastycznego elastomeru (T80s) lub silikonu (S55) zapewnia ochronę aplikacji w szerszym zakresie temperatur, odpowiednio: od –40 do +130°C lub od –55°C do +180°C. Dławnice występują w trzech wariantach: z niklowanego mosiądzu, stali nierdzewnej (AISI 303 1.4305) lub poliamidu. Metalowe warianty oferowane są z gwintami od M12 do M63, natomiast wariant polimerowy od M16 do M40.
Poliamidowa dławnica posiada dodatkowo stopień ochrony IP69 oraz UL typu 4X (poza standardowym dla blueglobe IP68). Ten kompaktowy komponent ze względu na swoje właściwości uszczelniające doskonale nadaje się do systemów klimatyzacji w transporcie szynowym.
Metalowe dławnice spełniają ponadto normę EN 45545-3: E30 w klasie odporności ogniowej. Utrzymują płomień wewnątrz przez minimum 30 minut. Doskonale obrazuje to poniższy materiał wideo (od 36 sekundy):
Jest dostępna także wersja wkładu 4 stopniowego, który zapewnia zakres dławienia od 6-20 mm dla gwintu M25 oraz 10-25mm dla gwintu M32!
Wymienione cechy sprawiają, że przeciwpożarowe dławnice blueglobe tworzą wzorowe środowisko potrzebne do bezpiecznego prowadzenia zarobionych lub niezarobionych kabli zasilania, przewodów do transmisji danych czy przewodów hydraulicznych. Z powodzeniem mogą zostać wykorzystane w:
- układach hamowania,
- czujnikach kół pojazdu,
- konwerterach mocy,
- pantografach,
- w odsłoniętych miejscach jak przejścia międzywagonowe,
- w innych obszarach pojazdu, które wymagają użycia komponentu: szczelnego, odpornego na wahania temperatury, trwałego i niezawodnego oraz minimalizującego zużycie współpracujących komponentów.
Wybierając odpowiedni komponent do aplikacji kolejowej warto postawić na przeciwpożarowe dławnice z serii blueglobe ponieważ:
- przeszły szereg testów i spełniają normy dopuszczające je do użytku na całym świecie (VDE, CSA, UL, NFPA 130, Bombardier SMP 800-C),
- minimalizują ryzyko wybuchu pożaru oraz ograniczają rozprzestrzenianie się ognia i emisję szkodliwego dymu i gazów,
- są trwałe i wytrzymałe zarówno na wpływ czynników atmosferycznych jak i mechanicznych,
- skutecznie chronią przewody różnego typu, zapewniając im najwyższy poziom szczelności,
- optymalna liczba elementów ułatwia montaż i późniejszą konserwację.
Materiał wideo prezentujący wybrane cechy dławnic z serii blueglobe:
Dławnice blueglobe można stosować także w spersonalizowanych przepustach: