FLEXA ADMF – efektywna ochrona przeciwogniowa w aplikacjach kolejowych
Bariera przeciwogniowa ADMF ma za zadanie skutecznie chronić urządzenia i maszyny wykorzystywane w pojazdach szynowych oraz ich użytkowników. Budowa komponentu zmniejsza tempo rozprzestrzeniania się ognia w przypadku wybuchu pożaru i sprawia, że posiada wysoką tolerancję na ekstremalne temperatury. Producent zastosował specjalną termorozszerzalną wkładkę co pozwoliło dostosować barierę do rygorystycznych norm kolejowych EN 45545-3 E30 oraz NFPA 130.
Zgodność z normą EN 45545-3 gwarantuje, że wykonana z niklowanego mosiądzu bariera przeciwogniowa efektywnie odseparuje rurę osłonową od obudowy przez co najmniej 30 minut. Odpowiada za to specjalna wkładka wykonana z materiału na bazie węgla, która po osiągnięciu określonej temperatury zaczyna gwałtownie rozszerzać się, momentalnie tworząc barierę ochronną pomiędzy dwiema zagrożonymi strefami. Jej działanie ogranicza nie tylko ryzyko rozprzestrzenienia się ognia, ale również przenikanie szkodliwego dymu czy toksycznych gazów.
Komponent może pracować w zakresie od -40 do +600°C, a w krótkim okresie również w ekstremalnej temperaturze +850°C. Bariera posiada zewnętrzny i wewnętrzny metryczny gwint w jednakowym rozmiarze z zakresu M16x1,5 – M50x1,5. Pozwala to zastosować w parze z nią większość złącz, dławnic kablowych i akcesoriów zwiększających wytrzymałość przewodów (tzw. strain relief). Co więcej może być montowana zarówno w pionie, jak i poziomie. Produkt jest ponadto zgodny z normą DIN EN 60204 dla instalacji elektrycznych.
Wymiary bariery ADMF:
Do barier ogniowych ADMF rekomendujemy złączki Flexa Quick, peszle wielowarstwowe oraz spersonalizowane przepusty: