Dławnice Pflitsch w pociągach Alstomu
Ciągły rozwój i mnogość sukcesów w projektowaniu komponentów, pozwolił Pflitschowi zaskarbić sobie zaufanie m.in. firmy Alstom, znanego producenta pojazdów szynowych (pociągów dalekosiężnych, metra oraz tramwajów).
W 2017 roku do użytku w Szwecji weszły pociągi podmiejskie Nordic X60 „Batch B”. Inżynierowie firmy Alstom, projektując nowy pojazd, stanęli przed wyzwaniem znalezienia odpowiednich komponentów, które będą spełniały restrykcyjne normy unijne dla pojazdów szynowych EN45545 (podwyższona odporność na działanie ognia). Z pomocą przyszedł Pflitsch.
Niemiecki producent zaproponował produkty z serii UNI Dicht i blueglobe, które doskonale wpisały się w te wymagania. Wybrane przez Alstom dławnice są wykonane z mosiądzu niklowanego i posiadają specjalne wkłady, które charakteryzują się wysoką szczelnością na poziomie IP68/69 oraz spełniają normę EN45545 na poziomie HL3. Ważną cechą był także szeroki zakres temperatur pracy: od -40 do 130 stopni Celsjusza.
Oprócz wysokiej jakości materiałów, z których były zrobione dławnice, uwagę inżynierów Alstomu przykuła również funkcjonalność tych produktów. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się dławnice z serii UNI, wyposażone w wielootworowe wkłady. Rozwiązanie to okazało się być bardzo przydatne wygodnym, bezpiecznym poprowadzeniu licznych przewodów, znajdujących się wewnątrz pociągu. Nie bez znaczenia okazała się także duża liczba dostępnych rozmiarów w ofercie dostawcy.
W efekcie, współpraca Alstomu z Pflitschem zaowocowała stworzeniem pojazdu szynowego, który spełnia wszelkie niezbędne normy.